Powrót
Chcemy przedstawić wam nasz projekt pod hasłem
„Czy znasz różnorodność biologiczną”.
Projekt odbył się 20 maja na małej sali gimnastycznej. W pierwszej części przedstawiłyśmy ciekawostki przyrodnicze. W drugiej części odbył się konkurs „Awantura o szóstkę” przygotowany dla uczniów klas pierwszych gimnazjalnych.
Uczniowie współdziałając w zespole, prezentowali swoją wiedzę i umiejętności. Nagrodą dla zwycięskiego zespołu klasowego były oceny celujące z biologii .
Chcemy przedstawić wam prezentację multimedialną ze szkolnego konkurs u Wiedzy o Człowieku pod hasłem „Awantura o szóstkę” dla uczniów gimnazjum w roku szkolnym 2014/2015.
Konkurs odbył się 20 maja i był przeprowadzony na zasadzie współzawodnictwa pomiędzy klasami. Pytania były prezentowane w formie multimedialnej i zawierały wiadomości
i umiejętności, również wykraczające poza podstawę programową.
Uczestnikami byli uczniowie klas II gimnazjalnych. Uczniowie prezentowali wysoki poziom wiedzy. Nagrodą dla uczestników zwycięskiej drużyny była ocena celująca z biologii.
Konkurs prowadziły; laureatka Małopolskiego Konkursu Biologicznego Sylwia Radzik z klasy IIIc i finalistka Małopolskiego Konkursu Biologicznego Dominika Dziuban z klasy IIIa. Konkurs i ciekawostki dotyczące człowieka przygotowali uczniowie z koła biologicznego pod kierunkiem Teresy Koczery.
Małopolski Konkursu Biologiczny dla uczniów gimnazjów
finaliści i laureaci
Nauczyciel przygotowujący ; Teresa Koczera
Rok szkolny; 2003/2004
Laureat; Michał Górecki
Finalista; Miłosz Przybyłowicz
Finalistka; Urszula Kożuch
Finalistka; Diana Buś
Rok szkolny; 2004/2005
Laureat; Patryk Kusek
Finalista; Michał Stec
Finalistka; Paulina Sawiuk
Rok szkolny; 2005/2006
Finalistka; Kinga Wencel
Rok szkolny; 2007/2008
Laureatka; Weronika Kosiba
Laureat; Wojciech Przybycień
Finalistka; Zuzanna Ślusarz
Rok szkolny; 2008/2009
Laureatka; Michał Płatek
Laureat; Piotr Przybycień
Laureatka; Zuzanna Ślusarz
Rok szkolny; 2009/2010
Laureat; Gruszkowski Dominik
Laureatka; Dziuban Agnieszka
Finalistka; Petryniak Justyna
Finalistka; Leśniak Aleksandra
Finalista; Radosław Knych
Rok szkolny; 2010/2011
Laureatka; Sroczyk Ewa
Laureatka; Ewelina Galas
Rok szkolny; 2011/2012
Finalistka; Martyna Dziedziak,
Finalista; Kamil Wójtowicz
Finalistka; Karolina Gościmińska,
Finalista; Norbert Kania
Rok szkolny; 20011/20012 Małopolski Konkurs Przyrodniczy
dla uczniów Szkół Podstawowych
Laureat ; Szymon Piechowski
Rok szkolny; 2012/2013
Laureatka; Zofia Kachlik
Rok szkolny; 2013/2014
Finalista; Zabierowski Jan
Finalista; Piechowski Szymon
Finalistka; Barzyk Karolina
Finalistka; Batory Aleksandra
Małopolski Konkurs Biologiczny dla uczniów gimnazjów
w roku szkolnym 2014-2015
Do etapu rejonowego zakwalifikowało się 13 uczniów.
Etap rejonowy odbędzie się 16 stycznia 2015 r.
Trzymajcie kciuki!
Z klasy IIIa
Bogdan Klaudia
Ciuła Aleksandra
Korpacki Błażej
Zabierowski Jan
Dziuban Dominika
Sendecki Dominik
Klasa IIIb
Piechowski Szymon
Pachana Maciej
WęgrzynMateusz
Słyś Sara
Klasa IIIc
Radzik Sylwia
Pilch Paulina
Skwarczewska Paulina
Etapy doświadczenia biologicznego: |
|
|||
|
|
Przykład
Problem badawczy: Czy obecność w glebie soli mineralnych wpływa na wzrost i rozwój
roślin?
Hipoteza: Sole mineralne są niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju roślin.
Obiekt badań: nasiona pszenicy
Materiał: 2 skrzynki z jednakową ilością gleby, woda destylowana, wodny roztwór soli
mineralnych np. azotanów, zlewka do podlewania, linijka
Próba kontrolna: do jednej ze skrzynek wysiewamy 30 nasion pszenicy i podlewamy
woda destylowaną bez azotanów
Próba badawcza: Zmieniamy jeden z czynników-zwykle ten o który pytamy.
Do drugiej skrzynki wysiewamy 30 nasion pszenicy i podlewamy wodnym roztworem azotanów.
Ważne jest aby pozostałe parametry w obu skrzynkach były takie same: np. natężenie
światła, ilość wody użyta do podlewania, częstość podlewania, temperatura itp. !
Obserwacje: po kilku dniach obserwujemy wzrost siewek porównując wyniki w obu
próbach.( można zmierzyć średnią długość siewki w każdej ze skrzynek)
Wniosek: Wzrost siewek w glebie z solami mineralnymi jest intensywniejszy.
Nasza hipoteza potwierdziła się.
Koło biologiczne
Na zajęciach koła rozwijamy swoje zainteresowania;
· >Przygotowujemy prezentacje i testy w oparciu o zdobyte materiały i programy komputerowe. >
· >Wykonujemy plansze dydaktyczne, krzyżówki, foliogramy wzbogacając pracownię biologiczną.>
· >Opiekujemy się hodowlą rybek akwariowych. >
· >Oznaczamy gatunki roślin – wykonują zielniki.>
· >Rozwijamy techniki mikroskopowania wykonując własne preparaty- zajęcia z mikroskopami.>
· >Przygotowujemy się do konkursów np. „Awantura o szóstkę”, konkursy kuratoryjne.>
· >Przygotowujemy projekty gimnazjalne>
· >Wyjeżdżamy na wystawy np. do Muzeum Przyrodniczego w Ciężkowicach, „Human Body „ w Krakowie.>
· >Jako członkowie LOP wspieramy działania proekologiczne; >
1. >całoroczną zbiórkę makulatury pod hasłem „Chrońmy lasy…”>
2. > zbiórkę zużytych baterii i akumulatorów ,>
3. >ogólnopolska akcję zbiórki plastikowych zakrętek z przeznaczeniem na zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla niepełnosprawnych dzieci >
4. >zbiórkę zużytych telefonów komórkowych.>